UnivIS
Informationssystem der Otto-Friedrich-Universität Bamberg © Config eG 
Zur Titelseite der Universität Bamberg
  Sammlung/Stundenplan Home  |  Anmelden  |  Kontakt  |  Hilfe 
Suche:      Semester:   
 Lehr-
veranstaltungen
   Personen/
Einrichtungen
   Räume   Telefon &
E-Mail
 
 
 Darstellung
 
kompakt

kurz

Druckansicht

 
 
Stundenplan

 
 
 Extras
 
alle markieren

alle Markierungen löschen

Ausgabe als XML

 
 
 Außerdem im UnivIS
 
Vorlesungsverzeichnis

 
 
Veranstaltungskalender

 
 
Einrichtungen >> Fakultät Geistes- und Kulturwissenschaften >> Institut für Orientalistik >>

Lehrstuhl für Allgemeine Sprachwissenschaft

 

An introduction to linguistics

Dozent/in:
Geoffrey Haig
Angaben:
Seminar, 2 SWS, Schein, ECTS: 6, Gaststudierendenverzeichnis, Studium Generale, Seminar für das Basismodul im BA-Nebenfach "Allgemeine Sprachwissenschaft"
Termine:
Mo, 10:15 - 11:45, SP17/00.13
Beginn in der zweiten Semesterwoche, zunächst online
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • No special prerequisites
  • The lecture will be in English
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.
Inhalt:
In this course students will have an opportunity to try out the main skills of language analysis that are introduced in the lecture Introduction to Linguistics . Students will work intensively on example sets taken from a broad range of different languages, to discuss different analyses, and to evaluate different theoretical proposals. The course closes with a written test.

 

An introduction to linguistics (= VL für Romanisten "Einführung in die Linguistik" = "Einführung 1")

Dozent/in:
Geoffrey Haig
Angaben:
Vorlesung, 2 SWS, Schein, ECTS: 2, Gaststudierendenverzeichnis, Studium Generale, Vorlesung für das Basismodul im BA-Nebenfach "Allgemeine Sprachwissenschaft", Basismodul Romanistik Einführung in die französische/spanische/italienische Sprachwissenschaft. Keine Prüfung
Termine:
Di, 10:15 - 11:45, Raum n.V.
Die Veranstaltung findet online statt.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • The lecture will be in English
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.

Informationen für Studierende der Romanischen Sprachwissenschaft:

Die Veranstaltung entspricht für Studierende der Romanischen Sprachwissenschaft der obligatorischen Vorlesung (2 ECTS) für das Basismodul „Romanische Sprachwissenschaft“.

In diesem Fall muss die FlexNow-Lehrveranstaltungsanmeldung wie auch die FlexNow-Prüfungsanmeldung über den FlexNow-Zugang der Romanischen Sprachwissenschaft erfolgen.
Inhalt:
This course introduces the student to the skills and techniques necessary for the scientific analysis of language, and to some of the different theoretical approaches to linguistics currently available. The focus will be on the three traditional areas of language structure: sound patterns (phonetics and phonology), the structure of words (morphology), the structure of phrases and sentences (syntax). Students will have an opportunity to practice their skills in the seminar Introduction to Linguistics , which is offered parallel to this lecture. In addition, the lecture will give students a short overview of the world s languages, and an introduction to the resources available for studying them.

 

Anthropological linguistics

Dozent/in:
Stefan Schnell
Angaben:
Seminar, 2 SWS, benoteter Schein, ECTS: 8, Gaststudierendenverzeichnis, Studium Generale, Erweiterungsbereich, Seminar für das Aufbaumodul bzw. das Erweiterte Aufbaumodul 1 "Sprache und Gesellschaft" sowie das Vertiefungsmodul im BA-NF "Allgemeine Sprachwissenschaft" und das Mastermodul 3 "Sprachliche Diversität" im MA "General Linguistics". Die Veranstaltung kann auch als Vorlesung für das Profilmodul sowie das Vertiefungsmodul im BA-NF "Allgemeine Sprachwissenschaft" besucht werden.
Termine:
Di, 8:15 - 9:45, Raum n.V.
Die Veranstaltung findet online statt.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.

ECTS-Informationen:
  • im Aufbaumodul 1 (6 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine Hausarbeit mit einem Mindestumfang von 10 Seiten als Leistungsnachweis
  • im Erweiterten Aufbaumodul 1 (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine Hausarbeit mit einem Mindestumfang von 14 Seiten als Leistungsnachweis
  • im Vertiefungsmodul (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine Hausarbeit mit einem Mindestumfang von 14 Seiten als Leistungsnachweis
  • im Profilmodul (2 ECTS) gilt eine Hausarbeit mit einem Mindestumfang von 6 Seiten als Leistungsnachweis
  • im Mastermodul 3 gilt ebenfalls eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (Umfang nach Absprache) als Leistungsnachweis
Inhalt:
This course deals with the relationship between language and culture. We will start out by examining different aspects of language that are particularly tightly connected to cultural considerations, for instance rules of verbal interaction (“ethnography of speaking”), kin systems and conceptual structures of the natural world (body parts, taxonomies of living beings), and their reflections in linguistic structures. We will later turn to more theoretical questions concerning, for instance the extent to which linguistic and cultural practices may influence the way we see the world (Sapir-Whorf), the nature of the relation between language and culture, levels of representational categories and issues pertaining to methodologically sound comparison of languages and cultures. The goal of the course is to familiarise students with theoretical concepts pertaining to anthropological linguistics and the basic toolkit for their empirical study. Given that both language and culture comprise sets of knowledge that is mostly tacit, a central goal of the course is to train ourselves to reflect upon the languages and cultures we are familiar with and make our knowledge explicit in a clear manner. Basic reading and more detailed information on the structure and content of the course will be made available closer to the start date of the teaching period.

 

Kurdish 1

Dozent/in:
Baydaa Mustafa
Angaben:
Sprachpraktische Ausbildung, 4 SWS, ECTS: 5
Termine:
Fr, 9:00 - 10:00, SP17/02.19
Do, 10:15 - 11:45, SP17/02.19
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Dieser Kurs bildet ein Modul im MA-Studiengang Iranistik/Erweiterungsbereich: Sprachpraktisches Modul "Varietäten (Dari/Tadschikisch) und Kontaktsprachen des Neupersischen I", Ma Ir 09, Modulgröße 5 ECTS. Der Kurs kann auch für die Modulgruppe "Sprachpraxis" im BA-Nebenfach "Allgemeine Sprachwissenschaft", im MA "General Linguistics", für den Erweiterungsbereich im Elite-MA Cultural Studies of the Middle East/Kulturwissenschaften des Vordern Orients sowie fürs Studium Generale angerechnet werden.
  • Schriftliche Prüfung
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.
  • The lecture will be in English
Inhalt:
In this course we teach Northern Kurdish, also known as Kurmanji, which is spoken in a large region of Eastern Turkey and in the neighboring regions of Syria, North Iraq and Iran. Students will be introduced to the basic grammatical structure of Kurmanji . We will also work in developing the communicative competence in Kurmanji. The language of instruction is Kurdish and English.

In diesem Kurs wird das Nordkurdische (auch Kurmanji genannt) unterrichtet, das in einem zusammenhängenden Gebiet im Osten der Türkei sowie angrenzenden Teilen Syriens, Nordiraks und Irans gesprochen wird. Den Teilnehmerinnen und Teilnehmern werden die grundlegenden grammatikalischen Strukturen des Kurmanji vermittelt, darüber hinaus wird ihre aktive kommunikative Kompetenz gefördert. Unterrichtssprachen sind Englisch und Kurdisch.

 

Language and society

Dozent/in:
Stefan Schnell
Angaben:
Seminar, ECTS: 8, Seminar für das Aufbaumodul bzw. das Erweiterte Aufbaumodul 1 sowie das Vertiefungsmodul im BA-NF "Allgemeine Sprachwissenschaft". Die Veranstaltung kann auch als Vorlesung für das Profilmodul sowie das Vertiefungsmodul im BA-NF "Allgemeine Sprachwissenschaft" besucht werden.
Termine:
Mi, 8:15 - 9:45, Raum n.V.
Die Veranstaltung findet online statt.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.

ECTS-Informationen
  • im Aufbaumodul 1 (6 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 10 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Erweiterten Aufbaumodul 1 (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 14 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Vertiefungsmodul (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 14 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Profilmodul (2 ECTS) gilt eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 6 Seiten) als Leistungsnachweis
Inhalt:
One of the central characteristics of human language and individual languages is diversity: a wealth of diverse phonological, grammatical and lexical/semantic structures can be observed across languages, and across communities and cultures. A more basic dimension of language diversity is the variable design of language within a specific community, that is how different speakers from different social groups differ in their use and representation of linguistic structures. Social factors correlating with language diversity in Western and other economically developed societies are regional background, age, gender, socioeconomic status, education and occupation, and we will focus on these for the purposes of this course. However, we will also touch upon more recent work on smaller-scale communities where other social dimensions are often relevant, for instance clan, moiety or “skin” membership in societies of Papuanesia and Australia. We will also deal with choices of language in multilingual communities and minority languages, including Western societies, and the basic dimensions of language contact.

Students will be expected to complete regular assignments and to devise their individual small research projects on a topic of individual choice. References and sources will be made available through the VC page of this course closer to the beginning of the semester.

 

Language Documentation

Dozent/in:
Laurentia Schreiber
Angaben:
Seminar, 2 SWS, benoteter Schein, ECTS: 8, Studium Generale, Erweiterungsbereich, Seminar für das Mastermodul 3 "Sprachliche Diversität" im MA "General Linguistics" und das Mastermodul PLing 3 "Language Documentation and Analysis" im Elite MA "Cultural Studies of the Middle East" sowie das Vertiefungsmodul im BA-NF "Allgemeine Sprachwissenschaft"
Termine:
Di, 12:15 - 13:45, SP17/02.19
Einzeltermin am 11.12.2020, 9:00 - 17:00, Raum n.V.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.
Inhalt:
Course content
This course focuses on one practical option linguists have to provide an answer to language endangerment and the global loss of linguistic diversity (Krauss 1992, i.a.): language documentation, including linguistic fieldwork and grammar writing. In this course, we will learn how to plan and conduct a language documentation project while at the same time discussing methodological, practical, theoretical and ethical issues.

Learning objectives
Upon completion of this course, students will:
i. be able to plan a language documentation project
ii. be prepared to conduct basic linguistic field work
iii. be able to carry out initial stages of the grammar writing process
iv. be able to critically consider theoretical, methodological and ethical aspects in language documentation and maintenance

Some guiding questions:
-Which languages to document?
-For which purpose to document a language? What can be done?
-How to document a language? Which measures can be undertaken?
-Do we have the right to document a language? Whom does a language belong to?

During the course, students will work on their individual small language documentation project, which will be finally submitted as portfolio exam. It is advantageous if participants have a rough idea of a language they want to document when coming to the course.

Course format
The course will be taught in a hybrid format with in-person meetings, individual learning phases, online meetings at MS Teams and a one-day in-person workshop on Fri, 11 Dec 2020 (provided the pandemic situation allows for physical meetings).
Empfohlene Literatur:
Himmelmann, N. 2006. Language documentation: What is it and what is it good for? In: Gippert, J., N. Himmelmann & U. Mosel, Essentials of Language Documentation. Berlin, New York: Mouton De Gruyter. 1-30.
Himmelmann, N. 1998. Documentary and descriptive linguistics. Linguistics 36. 161-195.

Ameka, F., A. Dench & N. Evans. 2006. Catching Language. The standing challenge of grammar writing. Berlin, New York: Mouton De Gruyter.
Bowern, C. 2008. Linguistic fieldwork: A Practical Guide. Houndmills, New York: Palgrave MacMillan.
Gippert, J., N. Himmelmann & U. Mosel. 2006. Essentials of Language Documentation. Berlin, New York: Mouton De Gruyter.
Haig, G., N. Nau, S. Schnell & C. Wegener. 2011. Documenting Endangered Languages. Achievements and perspectives. Berlin, New York: Mouton De Gruyter.
Meakins, F., J. Green & M Turpin. 2018. Understanding linguistic fieldwork. Routledge.
Nakayama, T. & K. Rice. 2014. The Art and Practise of Grammar Writing. University of Hawai‘i Press.
Vaux, B. & J. Cooper. 2003. Introduction to linguistic field methods. Munich: Lincom.

 

Linguistische Werkstatt

Dozentinnen/Dozenten:
Ole Schützler, Stefan Schnell
Angaben:
Oberseminar, 2 SWS
Termine:
Mi, 18:00 - 20:00, Raum n.V.
Inhalt:
Die Linguistische Werkstatt ist eine Vortragsreihe mit Diskussionscharakter, in der ein breites Spektrum an linguistischen Fragestellungen behandelt wird. Vorträge werden sowohl von in Bamberg tätigen also auch auswärtigen Sprachwissenschaftlerinnen und Sprachwissenschaftlern gehalten; auch Promovierende können die Ergebnisse ihrer Arbeit vortragen und zur Diskussion stellen. Die Reihe soll vor allem ein Diskussionsforum bieten, das über die Grenzen der einzelnen Fächer hinweg unterschiedliche Ansätze und Fragestellungen innerhalb der Linguistik umfasst. Promovierende der BaGL können die regelmäßige Teilnahme an der Werkstatt als Teil ihrer Pflichtveranstaltungen anrechnen lassen.

 

Research colloquium

Dozent/in:
Geoffrey Haig
Angaben:
Kolloquium, 2 SWS, ECTS: 6, Studium Generale, Kolloquium für das Forschungsmodul im MA "General Linguistics"
Termine:
Di, 16:15 - 17:45, SP17/02.19
Voraussetzungen / Organisatorisches:
  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.
Inhalt:
The colloquium is primarily aimed at graduate students (MA and PhD candidates) who are working on a thesis, or are developing their research questions. Students will be expected to present their work, and engage with the other participants and the lecturer in discussions of key concepts in method and theory. Please contact the lecturer via email if you wish to attend, and give an indication of your research interests.
The colloquium is also open to interested linguists of all backgrounds who wish to participate in general exchange of ideas, and we may, depending on the programme, also be able to incorporate additional presentations; please check with the lecturer beforehand.

 

Syntax

Dozent/in:
Stefan Schnell
Angaben:
Seminar, Seminar für das Aufbaumodul bzw. das Erweiterte Aufbaumodul 2 "Sprachliche Strukturen" und das Vertiefungsmodul im BA-Nebenfach "Allgemeine Sprachwissenschaft" sowie das Mastermodul 1 "Systemlinguistik" im MA "General Linguistics". Die Veranstaltung kann auch als Vorlesung für das Profilmodul sowie das Vertiefungsmodul im BA-Nebenfach "Allgemeine Sprachwissenschaft" besucht werden.
Termine:
Di, 14:15 - 15:45, Raum n.V.
Die Veranstaltung findet online statt.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Bitte schreiben Sie sich für diesen Kurs zu Beginn des Semesters im Virtuellen Campus (VC) ein, damit vor dem Hintergrund der Online-Lehre die Kontaktaufnahme durch die Dozentin / den Dozenten möglich ist. Falls Sie sich nicht einschreiben können, wenden Sie sich bitte an admin.aspra@uni-bamberg.de.

We ask that you please enrol into this courses on Virtueller Campus (VC) so that course instructors can get in touch with you ahead of course commencement to organise teaching in online format. Note that if you cannot enrol in Virtueller Campus you are kindly asked to contact admin.aspra@uni-bamberg.de.

  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.

ECTS-Informationen
  • im Aufbaumodul 1 (6 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 10 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Erweiterten Aufbaumodul 1 (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 14 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Vertiefungsmodul (8 ECTS) gilt eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 14 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Profilmodul (2 ECTS) gilt eine benotete schriftliche Hausarbeit (mind. 6 Seiten) als Leistungsnachweis
  • im Mastermodul 1 (8 ECTS) gilt ebenfalls eine Portfolio-Prüfung bzw. eine benotete schriftliche Hausarbeit (Umfang nach Absprache) als Leistungsnachweis
Inhalt:
In this course we will study the development of reasoning and theorising about syntactic structure over the last 60 or so years. We will be dealing with conceptions of words combine into phrases, and phrases into higher-order phrases and sentences, and how such syntactic structures are mapped onto semantic structures of event representations. Particular topics of discussion will be the different conceptions of syntactic structures as constituency and dependency, recursion, binding and complex sentences, and questions concerning argument structure. We will consider frameworks from both the generative-formalist and the typological-functionalist tradition.

Students will be expected to complete regular assignments and to devise their individual small research projects on a topic of individual choice. References and sources will be made available through the VC page of this course closer to the beginning of the semester.

 

Tutorial: Citations practice in academic writing for linguists [Tutorial Citations practice]

Dozent/in:
Geoffrey Haig
Angaben:
Tutorien, Tutorial for MA students in linguistics
Termine:
Einzeltermin am 2.11.2020, 14:00 - 16:00, SP17/00.13

 

Tutorium für Studienanfänger

Dozent/in:
N.N.
Angaben:
Tutorien
Termine:
Fr, 12:00 - 14:00, Raum n.V.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
Das Tutorium richtet sich speziell an Studienanfänger

 

Webinar: When languages connect. Interdisciplinary perspectives on multilingualism in a Middle Eastern context [Multilingualism in the Middle East]

Dozentinnen/Dozenten:
Geoffrey Haig, Laurentia Schreiber
Angaben:
Seminar, 3 SWS, ECTS: 8, Studium Generale, Erweiterungsbereich
Termine:
Mo, 18:00 - 19:30, SP17/01.05
Einzeltermin am 4.11.2020, Einzeltermin am 25.11.2020, Einzeltermin am 16.12.2020, Einzeltermin am 13.1.2021, Einzeltermin am 3.2.2021, 14:15 - 15:45, SP17/01.05
Die Montagstermine finden wöchentlich online statt. Die Mittwochstermine sind als Einzeltermine geplant und finden voraussichtlich in Präsenzform statt.
Voraussetzungen / Organisatorisches:
  • The lecture will be in English.
  • FlexNow-Anmeldung ab dem 01.10.

Requirements
Students should have sound background knowledge of linguistics. Knowledge of at least one of the main languages of the Middle East is an advantage, but not essential.

Modulanbindungen:

MA General Linguistics: Mastermodul 2 "Language variation & change" (8 ECTS)
MA General Linguistics: Mastermodul 3 "Language diversity" (8 ECTS)
CSME Languages and linguistics of the ME: PLing1 (5 ECTS)
CSME Languages and linguistics of the ME: PLing2 (5 ECTS)
Erweiterungsbereich MA General Linguistics: Mastermodul 7 "Language variation & change"(8 ECTS)
Erweiterungsbereich MA General Linguistics: Mastermodul 8 "Language diversity"(8 ECTS)
BA-NF Allgemeine Sprachwissenschaft: Aufbaumodul 1 (6 ECTS)
BA-NF Allgemeine Sprachwissenschaft: Erweitertes Aufbaumodul 1, als Seminar (8 ECTS)

Prüfungsleistung:
Portfolio
Inhalt:
Linguistically, the Middle East is politically dominated by a small number of national languages (e.g. Hebrew, Arabic, Persian and Turkish), but the region is in fact home to speakers of a much larger range of languages, many of which are seriously under-researched and now heavily endangered. This seminar examines the dynamics of language contact and multilingualism across the region, focussing on four main thematic blocks with contributions by scholars from a number of distinct disciplines:

1. Minority languages in the Middle East: The dynamics of maintenance and loss
2. Language idealogies and power: Nation states and language politics in the Middle East
3. Middle Eastern languages in migration contexts
4. The typology of Middle Eastern language contact: stability and adaptivity in language structure

The course consists of 9 public webinars, given by a range of leading scholars in the field, who will present on different facets of the topic, based on their own research. In addition, we will convene additional teaching sessions (planned for face-to-face) for students from Bamberg and Erlangen wishing to credit the course towards their degree programmes.

Students will be expected to attend the webinars, and to participate in the 4 additional seminars. For each of the four thematic blocks, written assignments will be required.
Empfohlene Literatur:
Background reading
Haig, Geoffrey, and Geoffrey Khan. Introduction. In: Haig, Geoffrey and Geoffrey Khan (eds.) The languages and linguistics of Western Asia. An areal perspective, 1-29. Berlin: Mouton de Gruyter.
(more coming)



UnivIS ist ein Produkt der Config eG, Buckenhof